Spelenderwijs leren Kleuters leren spelenderwijs en geven zelf duidelijk aan wat ze wel en niet kunnen. In ons onderwijsaanbod houden we rekening met de verschillen in aanleg en werktempo van leerlingen.
Opdrachten kiezen met planbord De kinderen in groep 1 maken twee verplichte opdrachten per week en de kinderen van groep 2 maken 3 verplichte opdrachten per week. Daarnaast zijn er vele andere speel‐ en leermogelijkheden waaruit het kind kan kiezen. Dit kiezen doen ze met behulp van een digitaal planbord en zo bepalen zij zelf op welk moment een verplichte opdracht wordt uitgevoerd of er de keus wordt gemaakt voor een vrije opdracht.
De leerkracht observeert De leerkracht organiseert, begeleidt, stimuleert en observeert. Met behulp van het observatiesysteem ‘De leerlijnen jonge kind van ParnasSys’ wordt de ontwikkeling van het kind op motorisch, cognitief en sociaal‐emotioneel gebied gevolgd. Tijdens de tien‐minutengesprekken worden de observaties met u besproken.
Schatkist In groep 1 en 2 wordt gewerkt met de methode Schatkist. Deze methode verzorgt een totaalaanbod gericht op alle voorbereidende vaardigheden voor het taal‐en leesonderwijs, waarbij er ook veel aandacht wordt besteed aan de woordenschatontwikkeling. Voor het voordereidende rekenonderwijs wordt gebruik gemaakt van de methode Rekenplein.
Samenwerking tussen het Kindcentrum en thuis Als partners in de opvoeding is het belangrijk dat er een goede samenwerking is tussen het Kindcentrum en thuis. Daarom houden wij u zoveel mogelijk op de hoogte via Social Schools, de nieuwsbrief en de website. Zelf kunt u ook altijd contact met ons zoeken, na onderwijstijd, om de gemaakte werkstukken van uw kind te bekijken of om iets te vragen.